خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 18:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
صالحی :

فعال سازی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بنیه اقتصادی کشور را تقویت می‌کنند

نماینده مردم «اقلید» در مجلس دوازدهم گفت: رویکرد های نادرست موجب فرار و عدم سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است که این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، آنهم در سالی که به جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد مزین شده است.

مسلم صالحی

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت:متاسفانه پیرو برخی از رویکرد های نادرست شاهد فرار و عدم سرمایه گذاری در بخش هایی هستیم که این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست آنهم در سالی که به جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد مزین شده است.

نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش مهمی از اقتصاد تمامی کشورها است زیرا باعث رشد، ایجاد شغل و گسترش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار می‌شود،بیان کرد: با این حال، تصمیم برای سرمایه گذاری در یک پروژه یا کسب و کار خاص تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی زیادی قرار می گیرد. این عوامل می‌توانند فرصت‌های سرمایه گذاری را تسهیل کرده یا از آن ممانعت کنند و در نهایت چشم‌انداز اقتصادی یک کشور را شکل دهند.

این نماینده مجلس دوزادهم  با بیان اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کنار هم بنیه اقتصادی را تقویت می‌کنند، تصریح کرد:اینکه به سرمایه‌گذاری نیاز داریم موضوع غیرقابل انکاری است و در واقع یکی از مؤلفه‌های توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری است که باید اتفاق بیفتد. از طرفی هرچه سرمایه‌گذاری داخلی را تشویق کنیم به این معنا نیست که از سرمایه‌گذاری خارجی بی‌نیاز می‌شویم؛ هر دو نوع سرمایه‌گذاری باید انجام شود تا بخشی از اقتصاد را توسعه دهد چراکه ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در این حوزه ها داریم که نباید مغفول بماند.

صالحی تصریح کرد:عوامل داخلی و خارجی موثر بر سرمایه گذاری نقش مهمی در شکل‌دهی فرصت‌های پیشرفت برای کسب‌وکارها  دارند. ترکیبی از شرایط اقتصادی باثبات، مقررات شفاف، نیروی کار ماهر، توسعه زیرساخت‌ها، دسترسی به بازار جهانی و ثبات سیاسی، همگی به ایجاد محیطی جذاب برای سرمایه گذاران کمک می‌کنند. با درک این عوامل و پرداختن به چالش‌هایی که ممکن است ایجاد شود، کشورها می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را جذب کنند که باعث رشد و شکوفایی اقتصادی برای همه سهامداران و ذی­نفعان شود.

وی بیان کرد: از این رو ما به دنبال تشکیل فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مجلس دوازدهم هستیم. لذا سعی داریم در این فراکسیون بسیاری از دغدغه های منتج به سرمایه گذاری را دنبال کرده و مشکلات در این بخش را با برگزاری جلسات متعدد و همچنین همفکری با صاحبنظران و کمیسیون های تخصصی مجلس،برطرف کنیم./

پایان پیام

 

 

 

  • کد خبر : 379290
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار